hjarterdaam.blogg.se

Sara, 24 år och mamma till världens bästa grabbar, Ebbe å Max :)

RS-viruset

Publicerad 2014-03-31 23:27:23 i Allmänt,

Känner att jag behöver skriva av mig lite om vad som hänt i helgen med min lilla kille. Det började med att Ebbe blev dunderförkyld förra helgen å fick feber. Vi tänkte ju såklart att Max skulle bli smittad men när dagarna gick utan symptom så känden vi ändå att han kanske slapp undan...

... Men icke sa Nicke ! I torsdags kände jag att han började bli lite varm å jag hörde hur det hade börjat rossla i hals å näsa. Då han varit lite tät ända sen han föddes så gjorde jag inte det till nån stor  grej, men dagen å kvällen å natten gick och han blev liksom inte bättre utan sakta men säkert bara sämre. Så på fredagen vid 16 ringde jag 1177 å frågade vad man gör med en 10 veckor gammal bebis med 38 i feber å han i luren säger till mig "åk till närmaste akutmottagning med en gång, bebisar under tre månader som får feber måste kontrolleras" !! Jaha, tänkte jag å fick lite panik, gick ut till Andreas å sa att vi skulle åka in och vi va på Näls akutmottagning vid 18. 

Där fick vi vänta i 3 timmar på att få svar och det enda vi fick råd om va att ge koksalt och hålla koll på febern. Jag tror inte ens dom testade för RS ! Jaja, vi åkte hem med en stundtals väldigt ledsen bebis. 

På lördagen åkte jag iväg på fotboll och jag tyckte att han va lite slö och seg. Han ville liksom aldrig va vaken utan åt bara lite mat å sen somna han om. Å det har aldrig hänt innan ! Men han åt ju ändå å febern va oförändrad så jag kände att det skulle la va så då. 

Men igår (söndag) bröt jag ihop. Med en ledsen bebis som man inte kan hjälpa känner man sig hopplös. Så vi ringde 1177 igen och blev skickade till akutmottagningen ! Det tog 6 timmar att då reda på att han har rs-viruset och behövde läggas in minst över natten. Fy fan vilken jobbig känsla ! Det blev bara för mycket. Så här är vi nu, å bara väntar på att Max ska börja andas ordentligt så vi kan åka hem ! Det är en evig väntan. Men som tur va fick jag träffa min Ebbe idag, sjukt va man kan sakna någon ! 

Blev mycket text å säkert osammanhängande men kanske kan lugna någon ;) dags att försöka sova en stund så man orkar med natten ! Pusshej !


Kommentarer

Postat av: Sophia

Publicerad 2014-04-01 06:47:49

❤️

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela